KESÄLLÄ VAARA VAANII MUUALLAKIN KUIN PUSIKOSSA!!! VARO TÄTÄ!

Kesä on edennyt jo pitkälle ja nyt onkin mainio tilaisuus laittaa jälleen kroppa kuntoon samoilla vinkeillä kuin aikaisemminkin uusien uutisten siivittämänä. Ensin voisimme ottaa käsittelyyn Ilta-Sanomien artikkelin “Makkara, jäätelötuutti, suklaapatukka: Näillä liikuntamäärillä ne sulavat pois” (IS 2018).

Tehkäämme hauskempi tästä hulluttelusta ja rakennetaan esimerkkipäivä mökillä: Normaalin syömisen (1800kcal /päivä) lisäksi syöt 2 makkaraa, 100 grammaa suklaapatukkaa, jäätelöä, jostain syystä kerroshampurilaisen ja tenuttelet 5 makeaa siideriä. Tämähän on aivan typerä artikkeli. Esimerkiksi kerroshampurilainen ja makkara käy varmaankin aika hyvin lounaasta ja päivällisestä ja silti tässä kerrotaan kuinka ne saa palamaan, mutta emme ole tuomitsemassa.

Normaalin syömisen lisäksi mätät 2505 kaloria kaikkea muuta päivässä tässä tapauksessa, artikkelin siiderimäärä on vain yksi purkki, mutta kukapa sitä yhteen siideriin jättäisi.

Näin poltat kaikki kalorit mitkä tarvitset pysyäksesi elossa!

Kaksi makkaraa palaa kun kävelee tunnin reippaasti, lisää siihen toinen tunti niin saat jäätelöt sulateltua. Parin tunnin kävelyn jälkeen voit syödä suklaapatukan ja pilkkoa puita reilun tunnin. Pilkkoessa tuleekin nälkä ja voit kaiken muun päälle syödä kerrohampurilaisen, minkä jälkeen lähdet rivakalle tunnin mittaiselle uintilenkille. Huonoja uutisia seuraa tämän jälkeen sillä alkoholijuomien jälkeen ei saisi tehdä juuri muuta kuin kävellä kevyesti. :<

Laihdu parhaalla mahdollisella tavalla helposti itse!

Eiköhän siinä ole tarpeeksi ohjelmaa päiväksi. Seuraava aihe, mikä ihme sinkkuvillitys tällä paskasivulla on oikein menossa; “Seksi ei kiinnosta, olen unohtanut koko asia – 8 sinkkua kertoo miksi vapaana on kivempaa”, “Vietimme useamman päivän vain lakanoiden välissä nauttien – Tällaista sinkkuseksi on parhaimmillaan”, “Sinkut kertovat rehellisen mielipiteensä siitä, mitä Tinderissä oikeasti tapahtuu”, “Mitä sinkkunainen todella haluaa? Tutkimuksessa selvisi kolme tärkeintä asiaa”. Onko kesätöihin päästetty joku sinkku joka haluaa pönkittää itsetuntoaan julkaisemalla loputtoman virran näitä uutisia.

Nivelreumaa sairastava Sanna, 40, lopetti päivittäisen herkuttelun ja laihtui 17 kiloa – elämä muuttui täysin” YLLÄTYS?!. Ymmärrän kyllä näiden artikkeleiden tarkoituksen ja sen että nämä tarinat kannustavat kenties muitakin kokeilemaan jotain muuta kuin jatkuvaa herkuttelua. Mutta ei sen pitäisi nyt enään tulla yllätyksenä kenellekään. Vai tuleeko näitä uutisia lukemaan oikeasti vielä sellaisia ihmisiä jotka yllättyvät lukiessaan, että herkuttelun lopettaminen auttoi painonhallinnassa? Jos tulee, kerro kommenteissa, miten olet voinut välttyä tältä tiedolta.

10 parasta ruokaa! Kokki kertoo miten syöt terveellisesti!

Otetaan tähän loppuun vielä ilouutinen “SYÖ NÄIN JOS HALUAT PYSYÄ TERVEENÄ: 10 PARASTA RUOKAA” En malta odottaa mitä ruokia täältä paljastuu. En ole lukenut artikkelia vielä ja seuraavassa oma arvioni: Pähkinät, marjat, täysjyvä-tuotteet, kaurapuuro, kasvikset, paljon vettä, kala, vitamiini-rikkaat hedelmät, oliiviöljy ja ja ja… vaikka rahka.

Ahaa. Tämä 10 parasta ruokaa on hieman hämäävä. Tässä on lista:

  1. Jalapenot (vähentää tulehdusta)
  2. Sitrushedelmät  (sain oikein mielestäni), ne vahvistavat immuunijärjestelmää
  3. Omenat (Eikö tämäkin ainakin osaltaan mennyt oikein?) Omenoissa on fytokemikaaleja jotka vähentää riskiä sairastua kaikkeen.
  4. Salvia, tässä mielestäni viimeistään tuo otsikko on hämäävä. Salvia on mauste, ei ruoka. Toisaalta itse valitsin myös veden. Toisaalta jotkut laihduttajat ovat maininneet juovansa vettä lounaaksi. Kukaan ei ole syönyt salvia-puskaa lounaaksi ainakaan vielä.
  5. Kamomillatee, paras ruoka, joten ehkä se vesi olikin ihan perusteltu valinta, mikäli kamomillateekin on ruokaa.
  6. Fenkoli, ei kommentteja
  7. Karpalo eikös karpalo ole marja.
  8. Valkosipuli
  9. Sienet, tämä oli ensimmäinen varsinainen huti omalla listallani. Sisältää paljon d-vitamiinia ja ainesosat estävät mikrobien kasvua. Olisi kiva tietää että mimmoisilla määrillä on jotain vaikutusta. Esimerkiksi tuota salviaa on aika kinkkinen ruveta vetämään grammakaupalla.
  10. Inkivääri toimii kaikkeen.

Timo(nimi muutettu)-Kokkin top10 resepti täydelliseen hyvinvointiin (kaksi henkilöä)!

Raaka-aineet:

  • 100 grammaa jalapeenoja
  • 5 sitrushedelmää
  • 3 omenaa
  • Pusikon verran salviaa
  • Kamomillatee(tä)
  • Fenkoli (400 grammaa)
  • Karpalot (kaikki)
  • Valkosipuli 15 kyntä
  • Sienet (kaikki)
  • Inkivääri
  • Vettä 4 litraa

Valmistusohje:

Aloita pilkkomalla karpalot, valkosipulit, omenat, fenkoli ja jalapeenot pieneksi. Kuumenna vesi kiehuvaksi. Lisää veteen kamomillatee-pusseja 15 kappaletta.

Lisää pilkotut ainekset veteen ja kiehauta. Laita salvia, sienet ja inkivääri silputen ja aseta hiljalleen kiehuvan kamomillatee-sopan päälle lävikköön hautumaan. Anna kiehua ja hautua noin 15min. Ruoka on valmista.

Murskaa sitrushedelmät mössöksi ja tarjoile jälkiruokana!

Kukaan ei opi mitään tästäkään

Kahdessa kuukaudessa ei siis ole tapahtunut mitään erityistä laihduttamisen ja hyvinvoinnin saralla. Edelleenkin mässäilyn lopettaminen auttaa painonhallinnassa. Liikunta on edelleen hyväksi. Terveelliset elämäntavat edesauttavat hyvinvoinnin saavuttamisessa. Periaatteessa samat ruoka-aineet ovat edelleen ihan hyviä.

Joku artikkeli oli suklaan haittavaikutuksista, en jaksanut lukea. Ehkäpä luen sen. Tyhjäähän sekin oli. Sydänsairauksien riskit eivät sittenkään hälvenneet niillä jotka söivät tummaa suklaata useammin vaan jopa saattoivat pahentua. Tavallaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*